dilluns, 22 de febrer del 2010

El joc dóna molt joc

Publicat a Regió 7 (22-02-2010)

Dijous passat, quaranta-quatre persones, majoritàriament joves, ens trobàvem als Carlins per participar en el 2n torneig de Carcassonne de la Llum. Més enllà de la competició, la motivació majoritària era la de passar una bona estona fent unes partidetes d’aquest joc.

Des del CAE fa molts anys que estem convençuts de les potencialitats del joc i dels jocs, i activitats com aquesta o com la Setmana de Jocs al Carrer són les cares visibles d’un treball que es fa des de l’entitat i que té, en el joc, l’element central.

D’una manera no tant visible, aquest mes de febrer hem iniciat a diferents instituts unes activitats que tenen com a finalitat treballar determinades actituds i habilitats a partir del joc. El treball en equip, l’establiment i l’acceptació de normes, el respecte als adversaris, saber guanyar o saber perdre, etc. formen part de les reflexions i del treball que els monitors i monitores plantegen als alumnes en acabar una partida.

També mesos enrere rebíem una proposta per col•laborar en la creació d’un centre virtual de recursos matemàtics. Molts dels jocs de taula que utilitzem permeten treballar continguts matemàtics del currículum escolar: sumes, restes, combinacions, seqüències, etc. I és aquí on ens demanaven les nostres aportacions i la nostra experiència.

I finalment aquest mateix mes hem començat en algunes escoles una activitat de descoberta del tamborí, un joc molt divertit originari d’Itàlia, semblant al tennis però força desconegut a casa nostra, i que té moltes potencialitats en el treball que es fa a educació física.

Només són uns exemples de les potencialitats del joc i de la feina que hi fem des del CAE. I és que el joc dóna molt joc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada